Dzisiaj jest 18 wrz 2020, 19:23



Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
 [819] CD CHANGER - retro 
Autor Wiadomość
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2014, 14:53
Posty: 1193
VIN: WDB2112061A******
Mercedes: S211
Lokalizacja: Olsztyn
W celu dokładki zmieniarki (tylko do MY809, w MY809 zmieniarka jest zintegrowana z jednostka centralna radia/comanda HU), potrzebujemy:
1) sama zmieniarkę - tu istotne może być czy zmieniarka obsluguje MP3. Zmieniarki obslugujace MP3 to zmieniarki o numerach: A2118703889, A2118706189, A2118705390
Załącznik:
cd_1.jpg

2) swiatlowod - w przypadku braku petli MOST (media oriented systems transport) w aucie (tylko w przypadku Audio20CD) potrzebujemy światłowód podwójny A2115400632
Załącznik:
zmieniarka_2.jpg

lub gdy petla MOST istnieje (wszystkie inne warianty niż Audio20CD posiadaja AGW, wiec musza posiadac już petle MOST), kabelek pojedynczy A2115403132
Załącznik:
zmieniarka_0.jpg

3) wiazke zadsilającą A2115409905.
Załącznik:
zmieniarka_3.jpg

Dla oszczędnych - można podpiac się do wiazki zasilające idącej do HU:
a) zasilanie - kabelek czerwono-zolty (pin1 zmieniarki)
masa - kabelek brązowy (pin2 zmieniarki)
wake-up - kabelek rozowy (pin 3 zmieniarki).
b) Mozna tez wykonać taka wiazke jak fabryczna samemu - to tylko 3 kabelki:
1) zasilający 0,75 zakończony bezpiecznikiem - 7,5A (gniazdo bezpiecznika A0045456801-kolor czerwony)
2) masowy 0,75 zakończony petelka, która podpinamy do dowolnego punktu masowego
3) wzbudzający (wakeup), który wpinamy do punktu zbiegowego kabelkow rozowych w progu kierowcy,
Załącznik:
zmieniarka_4.jpg

i oczywiście wtyczka do zmieniarki A0295455528 plus 3 piny A0005404505
Załącznik:
cd_2.jpg

lub tez idziemy do ASO i kupujemy gotowa wiazke za ok 70zl.

Aby moc poprowadzić wiazki, musimy zdemontować HU I UCP (upper control panel - panel pod radiem). Co i jak mam na tym filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=oRR7H6rwpuA

I. Wiazke zasilającą prowadzimy od HU do :
Załącznik:
cd_3.jpg

1) kabelek czerwony z bezpiecznikiem - do skrzynki bezpiecznikow po stronie kierowcy - F34 (bezp. 7.5A)
2) kabelek rozowy - do punktu zbiegowego kabelkow rozowych w progu kierowcy
Załącznik:
zmieniarka_8.jpg

3) kabelek brązowy - do dowolnego punktu masowego (np. w nogach kierowcy).

II. Światłowód w przypadku braku MOST w aucie po prostu łączymy zmieniarkę z radiem.
Załącznik:
zmieniarka_6.jpg

W przypadku istnienia petli MOST w aucie, musimy rozpiąć wtyczkę dochodzącą do HU
Załącznik:
zmieniarka_10.jpg

i wpiąć między HU i dochodzący światłowód zmieniarkę (X - miejsce rozpięcia dotychczasowej petli MOST i wpięcia zmieniarki):
Kod:
 ------
|      |-------------------------------
|  HU  |
|      |---  X  -----------------------
 ------    |   |
           |   |
          -------
         |       |
         |  CDC  |
         |       |
          -------


Na koniec obecność zmieniarki kodujemy na SD.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
w211.pl -> w211.eu


05 gru 2014, 11:20
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 12:51
Posty: 539
VIN: jakiś tam jest
Mercedes: W212 350CDI 4Matic
Lokalizacja: Warszawa
Szacun, że Tobie i Tobie podobnym się chce.... :D


05 gru 2014, 11:45
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 15:00
Posty: 3192
VIN: WDB2110161A257XXX
Mercedes: W211 Daimler-Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Konkret!
Szacunek i dzięki w imieniu wszystkich, którzy będą podłączać "wekslarkę"
Pzdr.

_________________
"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him" - OW. Kenobi

:mrgreen: Prawdziwy macho na SD jedzie dopiero na lawecie! :mrgreen:


06 gru 2014, 17:28
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2014, 14:53
Posty: 1193
VIN: WDB2112061A******
Mercedes: S211
Lokalizacja: Olsztyn
Ja tylko jeszcze dodam, ze montowanie zmieniarki pod radiem nie jest jedynym wyjściem. Często montuje się tez zmieniarke obok AGW, aby nie pozbawiać się schowka pod radiem. W takim wypadku rozpinamy petle MOST wlasnie przy AGW, natomiast w przypadku gdy nie mamy petli w aucie (tylko Audio20CD) musimy poprowadzić dluzszy swiatlowod lewym progiem az do AGW. Swiatlowodow nie musimy kupować w ASO, sa dostępne zarówno na allegro jak i na ebay o roznych długościach.

_________________
w211.pl -> w211.eu


06 gru 2014, 18:13
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2015, 01:13
Posty: 3938
VIN: WDB2112221A******
Mercedes: S211 320CDI
Lokalizacja: HOLLYŁÓDŹ
Za zmieniarką jest jeszcze wentylator ją chłodzący.
To opcja do zmieniarki czy montowany jest w standardzie?
nr: A2116800572
Obrazek

_________________
Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie. (Aksjomat Cole'a)


19 sty 2015, 23:13
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 15:00
Posty: 3192
VIN: WDB2110161A257XXX
Mercedes: W211 Daimler-Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Witam!
Ten wentylator jest przeznaczony do poliftów (jego sterowanie odbywa się z jednostki centralnej HU, jako external fan i uzupełnia wewnętrzne wentylatory HU).
Pzdr.

_________________
"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him" - OW. Kenobi

:mrgreen: Prawdziwy macho na SD jedzie dopiero na lawecie! :mrgreen:


19 sty 2015, 23:20
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2015, 01:13
Posty: 3938
VIN: WDB2112221A******
Mercedes: S211 320CDI
Lokalizacja: HOLLYŁÓDŹ
ok. ten ze zdjecia/numeru do polifta. Ale czy przed liftem było coś podobnego czy wcale nie było chłodzenia zmieniarki?
Mam zamiar ją dołożyć więc bardzo mnie to interesuje.

_________________
Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie. (Aksjomat Cole'a)


19 sty 2015, 23:48
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 15:00
Posty: 3192
VIN: WDB2110161A257XXX
Mercedes: W211 Daimler-Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Przyznam się, że nie widziałem tego śmigła w przedlifcie. Zresztą, gdzie go podłączyć?
Pzdr.

_________________
"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him" - OW. Kenobi

:mrgreen: Prawdziwy macho na SD jedzie dopiero na lawecie! :mrgreen:


20 sty 2015, 00:19
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2014, 14:53
Posty: 1193
VIN: WDB2112061A******
Mercedes: S211
Lokalizacja: Olsztyn
Jest podlaczenie, wisi ta wtyczka (przynajmniej u mnie) razem z wtyczka do UCP. Było tez w przedlifcie. Na podkreślenie zasluguje bardzo dobry wiatraczek Papst, a nie jakas chinszczyzna. Ale czy potrzebne? Nie wiem....Nigdy nie stosowałem....

_________________
w211.pl -> w211.eu


20 sty 2015, 07:36
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 15:00
Posty: 3192
VIN: WDB2110161A257XXX
Mercedes: W211 Daimler-Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Faktycznie jest wtyczka przy UCP ale to nie zmienia faktu, że nie da się sterować pracą wiatraka, czyli będzie cały czas włączony (przy włączonym zapłonie). Może to rzecz istotna w krajach tropikalnych, chociaż EPC wskazuje to na wszystkie rynki?
Pzdr.

_________________
"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him" - OW. Kenobi

:mrgreen: Prawdziwy macho na SD jedzie dopiero na lawecie! :mrgreen:


20 sty 2015, 09:53
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2014, 00:14
Posty: 69
VIN: WDD212
Mercedes: W212
Lokalizacja: Łódź
Wentylatorek stosowany był od poczatku produkcji 211, w wersjach ze zmieniarką. O załączeniu decyduje temperatura samej zmieniarki.


29 sty 2015, 09:51
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 20 lut 2015, 20:01
Posty: 48
VIN: WDB2110821X159220
Mercedes: E320 4Matic
Lokalizacja: Kalisz
Panowie, a jak przeciągaliście przewody do bezpieczników, do progu i do punktu masy?
Trzeba demontować schowek przed pasażerem?
A z lewej stronie co trzeba zdemontować?


08 mar 2015, 18:50
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2014, 00:21
Posty: 487
VIN: WDB230475
Mercedes: SL500 V8
W221 V8
Lokalizacja: Warszawa
Demontujesz radio ... za radiem w głebi są odpowiednie szpary do przeciągnięcia kabli.

Do bezpiecznika lecisz górą po obudowie (pod kolumną kierowniczą) Bardzo intuicyjna sprawa. Jak rozkręcisz osłonę dolną to od razu będziesz widział jak to puścić.

Tak samo MOST WAKE UP. Lecisz do bezpieczników później w dół i do korytka z kablami. Tam znajdujesz punkt zbiorczy MOST WAKE UP.

Tak jak CI mówiłem ostatnio - MASĄ lecisz pod nogi pasażera.
Odsuwasz fotel do tyłu, zdejmujesz osłonę progu i wyjmujesz dywan. Pod nim z przodu będzie blacha z modułami - też odkręcasz. Pod tym znajdziesz bolec z nakrętką i brązowymi kabelkami (punkt zbiorczy masy) . Tam się właśnie wpinasz. Schowka nie musisz ściągać. Wystarczy tylko osłonę pod schowkiem i tam sobie umiejętnie poprowadź ten kabel od masy, żeby nic mu nie przeszkadzało.

pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 08:43 przez krzysiekl, łącznie zmieniany 1 raz



08 mar 2015, 20:52
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 20 lut 2015, 20:01
Posty: 48
VIN: WDB2110821X159220
Mercedes: E320 4Matic
Lokalizacja: Kalisz
Dzięki Krzysztof, jakbym miał problemy to będę się odzywał :)


08 mar 2015, 21:46
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lut 2015, 17:00
Posty: 175
VIN: WDB2112261A519???
Mercedes: S211 E320CDI
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam.
Czy Potrzebuję plastikową obudowę zmieniarki, czy wystarczy wyjąć schowek?
Pzdr.


Ostatnio zmieniony 21 kwie 2015, 08:59 przez korro, łącznie zmieniany 2 razy



21 kwie 2015, 08:47
Wyświetl profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.