Dzisiaj jest 18 wrz 2020, 19:53



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
 Dual Battery system (dwa akumulatory w W211) 
Autor Wiadomość
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 15:00
Posty: 3192
VIN: WDB2110161A257XXX
Mercedes: W211 Daimler-Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Witam!
Załącznik wklejam dla nowych użytkowników, zastanawiających się, jak wygląda, działa i po co jest system dwóch akumulatorów w W211, wyprodukowanych do 2006. Treść dedykuję także tym użytkownikom, którzy są przekonani, że "mały akumulator jest od SBC" :mrgreen:
W dokumencie można także znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego stosujemy akumulatory AGM VRLA.

Keywords dla wyszukiwarki: mały duży akumulator BSG moduł w bagażniku battery protection

-- 02 lut 2015, 18:15 --

Witam!
A poniżej lista hitów (uzupełniana w miarę systematycznie):
lizardking pisze:
... Zakładam, że celem stosowania tego akumulatora jest zapewnienie napięcia układowi SBC w razie awarii głownego akumulatora ?

barttyo pisze:
... Nie jestem rowniez pewny do czego sluzy i co obsluguje maly akumulator z pid maski. Wyczytalem ze maly akumulator jest jedynie do alarmu.

michalQ pisze:
Za zasilanie SBC.

andred pisze:
Dlaczego piszecie takie rzeczy? Mały akumulator to awaryjne zasilanie WŁAŚNIE dla SBC.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him" - OW. Kenobi

:mrgreen: Prawdziwy macho na SD jedzie dopiero na lawecie! :mrgreen:


23 kwie 2015, 21:24
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 22 lis 2014, 18:07
Posty: 26
VIN: WDB2110701A......
Mercedes: e500
Lokalizacja: Piasecziusets
Bez sensu ten temat. Zawsze byłem zwolennikiem autorytatywnych wypowiedzi nie popartych żadną wiedzą :)

Za zasilanie SBC!


24 kwie 2015, 19:10
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lut 2015, 16:44
Posty: 569
VIN: WDB211...........
Mercedes: E320Cdi 2007 Avantgarde
Lokalizacja: Śląsk
TomTom ten Pan poniżej jest święcie przekonany, że wymienia akumulator od SBC.
https://www.youtube.com/watch?v=6l20UMf3oT8


13 maja 2015, 13:14
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 15:00
Posty: 3192
VIN: WDB2110161A257XXX
Mercedes: W211 Daimler-Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Ten film udowadnia, ponad wszelką wątpliwość, że poza Polską też istnieją idioci, którym nie chce się czytać ogólnodostępnych informacji. Sposób rozumowania kretyna jest prosty: skoro jest komunikat i SBC-S/H nie działa, to bateria jest od SBC :mrgreen:
Pzdr.

P.S. Ciekawe, co będzie robił, jak niedoładowany akumulator główny wyłączy mu funkcje komfortowe SBC, powtórnie wymieni dodatkowy akumulator?

_________________
"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him" - OW. Kenobi

:mrgreen: Prawdziwy macho na SD jedzie dopiero na lawecie! :mrgreen:


13 maja 2015, 18:19
Wyświetl profil
Nowy Użytkownik

Rejestracja: 18 cze 2015, 10:36
Posty: 2
VIN: WDB2110041A687420
Mercedes: E 200
Lokalizacja: Łódź
Dlaczego piszecie takie rzeczy? Mały akumulator to awaryjne zasilanie WŁAŚNIE dla SBC.


18 cze 2015, 19:51
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 15:00
Posty: 3192
VIN: WDB2110161A257XXX
Mercedes: W211 Daimler-Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Tak, tak kolego, to WŁAŚNIE zasilanie dla idiotów, którzy lubią pisać, a nie lubią czytać! Przeczytałeś załączonego PDF'a? Wysuwasz się WŁAŚNIE na czoło tego peletonu :mrgreen:

P.S. Pisałeś już coś w dziale "Witam na forum"? Czy chcesz się od razu pożegnać?

P.P.S. Edytowałem, bo zrobiłem poważniejszy błąd ortograficzny z wrażenia :mrgreen:

_________________
"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him" - OW. Kenobi

:mrgreen: Prawdziwy macho na SD jedzie dopiero na lawecie! :mrgreen:


18 cze 2015, 20:17
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2015, 12:02
Posty: 409
VIN: WDB2110831X$$$$$$
Mercedes: W211 E500 4matic AMG pakiet designo
Lokalizacja: malopolska
Hahahahahaha
Spadłem ze stołka. :mrgreen:


18 cze 2015, 20:19
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2014, 20:02
Posty: 266
VIN: WDB2112161A375990
Mercedes: S211 Avantgarde
Lokalizacja: Oslo/Norge
Już to było na forum...ale oplułem monitor ze śmiechu :lol:


18 cze 2015, 20:24
Wyświetl profil
Stały Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lut 2015, 16:44
Posty: 569
VIN: WDB211...........
Mercedes: E320Cdi 2007 Avantgarde
Lokalizacja: Śląsk
Ale urrrrwaaaał :lol: :lol:


18 cze 2015, 20:32
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 maja 2015, 08:47
Posty: 1482
VIN: WDB2112221A986709
Mercedes: 6.6CDI V6@2006
Lokalizacja: Wrocław
Załączony PDF opisuje tylko schemat i zasady działania systemu podwójnego zasilania zastosowanego w przedliftowych wersjach W211. Z zamieszczonego opisu wynika, że układ sterujący zasilaniem samochodu stara się za wszelką cenę utrzymać prawidłowe napięcie w instalacji. Jedyne co w tym opisie brakuje, to informacji w jakim celu ten układ został wprowadzony.

Może miał on związek z pewnym urządzeniem krytycznym z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy, które do poprawnej pracy wymaga energii elektrycznej?

Jak ktoś zna inne niż wyśmiewane w pierwszym poście zastosowania tego systemu, to chętnie poczytam. Wyjaśnienie w stylu: "układ ma utrzymywać prawidłowe napięcie w instalacji elektrycznej" mnie nie satysfakcjonuje, bo nie tłumaczy dlaczego konieczność utrzymania prawidłowego napięcia w instalacji elektrycznej stała się w pewnym momencie tak ważna.

_________________
Obrazek


13 paź 2015, 11:32
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2014, 21:33
Posty: 1195
VIN: WDB2153751A000000
Mercedes: W215 CL500 306hp/ W211 E220Cdi 150hp/ W219 CLS320Cdi 224hp
Lokalizacja: Radom
Wg. mnie dla głównie dla SBC.

_________________
MB Klucze Rybka - naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Radom t. 604597441


13 paź 2015, 17:18
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2015, 15:34
Posty: 95
VIN: WDB2110261AXXXXXX
Mercedes: E320 CDI W211
Lokalizacja: Warszawa
W wisie jest napisane że dodatkowy akumulator jest włączany do trybu awaryjnego sieci pokładowej w przypadku komunikatu "akumulator/alternator zatrzymaj się" i jednocześnie odbywa się odłączanie odbiorników. Komunikat ten pojawia się, gdy pojazd się toczy ze zgaszonym silnikiem i akumulator główny jest rozładowany lub gdy silnik pracuje a sieć pokładowa jest niestabilna.


25 lut 2016, 11:58
Wyświetl profil
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2014, 15:00
Posty: 3192
VIN: WDB2110161A257XXX
Mercedes: W211 Daimler-Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Wyjaśnienie sensu tego układu jest krótkie: moduły są cyfrowe i posiadają cyfrowe interfejsy do CAN, czułe na zmiany napięcia. Spadek napięcia powoduje zakłócenia w ich pracy i komunikacji (np. błędy synchronizacji). W wielu przypadkach czytając samochód przez SD widzimy zapisane epizody napięcia granicznego w modułach, wraz z informacją o "utrudnieniu/zakłóceniu komunikacji CAN". W takim przypadku powód jest zwykle zarejestrowany w BSG, a dotyczy on spadku napięcia zasilania w samochodzie.
Serdecznie pozdrawiam miłośników "akumulatora od SBC" :mrgreen:

P.S. Moim zdaniem mały akumulator jest od klimatyzowanego schowka w podłokietniku, bo zniknął po lifcie i schowek już nie chłodzi! :mrgreen:

_________________
"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him" - OW. Kenobi

:mrgreen: Prawdziwy macho na SD jedzie dopiero na lawecie! :mrgreen:


08 mar 2016, 02:40
Wyświetl profil
Mentor
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 maja 2015, 08:47
Posty: 1482
VIN: WDB2112221A986709
Mercedes: 6.6CDI V6@2006
Lokalizacja: Wrocław
TomTom pisze:
Wyjaśnienie sensu tego układu jest krótkie: moduły są cyfrowe i posiadają cyfrowe interfejsy do CAN, czułe na zmiany napięcia. Spadek napięcia powoduje zakłócenia w ich pracy i komunikacji (np. błędy synchronizacji).
W takim razie jak poradzono sobie z tym problemem w modelach poliftowych? Oraz dlaczego w załączonym PDFie tryb pracy w którym zapasowy akumulator zapewnia podtrzymanie odpowiedniego napięcia w instalacji nazywa się "Emergency Mode"? Trochę grube określenie jak na tryb zapobiegający chwilowym kłopotom w komunikacji na szynie CAN.

_________________
Obrazek


08 mar 2016, 10:27
Wyświetl profil
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2014, 14:53
Posty: 1193
VIN: WDB2112061A******
Mercedes: S211
Lokalizacja: Olsztyn
Nie wiem po co te bicie piany i szukanie jakiegoś konkretnego powodu dla którego sa dwa aku. To tak jakby zastanawiać się dlaczego spadochroniarz oprócz spadochronu ma spadochron zapasowy i dlaczego jak się glowny nie otworzy to jest "emergency mode" :D A jak ma kurcze niby być, jak glowny padl? :o To jest układ wpięty w jeden obwod i dodatkowy aku jest tylko aku zapasowym, majacym zapewnić odpowiednia wydajność pradowa całego układu przy spadku napięcia na glownym aku. Jak pada glowny, no to kurcze wiadomo, ze ten malutki aku to za mało... Mamy jednak dzięki temu dodatkowy wentyl bezpieczeństwa, ze jak duzy będzie niedomagal to nie stanie nam auto, a układ zacznie nam dodatkowo odlaczac mniej istotne odbiorniki, tak aby dojechać gdzie trzeba :) Polifcie aku dodatkowy wywalono ze względu na ciecie kosztów, a nie dlatego ze nie ma SBC. Wywalono, jak wcześniej wspomniano dużo innych rzeczy jak chociażby klimatyzowanych schowek, dodatkowy filtr klimy, modul BSG, etc....W ramach rekompensaty dodaje się nowe funkcje, które nie wymagają ponoszenia dodatkowych kosztów, bo obsluguja je te moduly, które i tak w aucie musza być, jak np. dodanie TPW realizowanego przez ESP, doświetlanie halogenami, realizowane przez SAM-y, etc....generalnie chodzi o to, żeby było mniej modulow, a wiec nizsze koszty, jak cos się da przezucic do innych modulow to super (np przezucenie grzania przednich foteli i kiery z osobnych modulow do SAM-a pasażera), jak się da jeszcze cos dodac w istniejących modulach (nowe funkcje) tez super, bo musi być cos nowego .....

A więc kiedy na głownym aku napiecie spadnie poniżej 11v mamy pierwszy poziom odlaczania zbytecznych odbiornikow pradu, tj wylaczane sa:
Ogrzewana szyba tylna
Pamięć
Dmuchawa wnętrza pojazdu (zredukowana do 69 %)
Układ zmywania reflektorów
Regulacja fotela pasażera z przodu
Ogrzewanie/wentylacja foteli
Oparcie wielokonturowe
Oświetlenie progu
Oświetlenie progu (wysiadanie)
Lampka ostrzegawcza
Klimatyzacja kierownicy
Fotel dynamiczny
Ogrzewanie postojowe

Jeżeli napiecie na glownym aky spadnie poniżej 10,5 mamy drugi poziom wylaczania odbiornikow, tj odlaczane sa:
Układ Parktronik
Zdalne sterowanie pokrywą tylną
Ogrzewanie przewodów elastycznych płynu do spryskiwaczy
Ogrzewanie dyszy spryskiwaczy
Ogrzewanie lusterka
Lampka do czytania
Oświetlenie wewnętrzne
Oświetlenie wnęki na nogi
Oświetlenie przestrzeni ładunkowej
Gniazdo z tyłu/przestrzeń ładunkowa
Zapalniczka z przodu
Gniazdo przyczepy
Dmuchawa wnętrza pojazdu (zredukowana do 53 %)

Jeżeli alternator jest sprawny to wraz z wylaczaniem odbiornikow pradu zwieksza się również predkosc obrotowa biegu jalowego.

Poprzez odłączenie odbiorników ograniczane jest maksymalne zużycie prądu pojazdu do I<100 A. Dodatkowo oblicza się, jakie napięcie zostanie osiągnięte przy obciążeniu akumulatora głownego przy I=100. Jak jest za mało BSG uruchamia przekaznik na podszybiu i wlacza do obwodu maly aku i mamy “Emergency Mode”…..

_________________
w211.pl -> w211.eu


22 mar 2017, 15:55
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.