Mercedes-Benz W211
http://www.w211.eu/

Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)
http://www.w211.eu/viewtopic.php?f=38&t=1199
Strona 1 z 2

Autor:  TomTom [ 23 kwie 2015, 21:24 ]
Tytuł:  Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

Witam!
Załącznik wklejam dla nowych użytkowników, zastanawiających się, jak wygląda, działa i po co jest system dwóch akumulatorów w W211, wyprodukowanych do 2006. Treść dedykuję także tym użytkownikom, którzy są przekonani, że "mały akumulator jest od SBC" :mrgreen:
W dokumencie można także znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego stosujemy akumulatory AGM VRLA.

Keywords dla wyszukiwarki: mały duży akumulator BSG moduł w bagażniku battery protection

-- 02 lut 2015, 18:15 --

Witam!
A poniżej lista hitów (uzupełniana w miarę systematycznie):
lizardking pisze:
... Zakładam, że celem stosowania tego akumulatora jest zapewnienie napięcia układowi SBC w razie awarii głownego akumulatora ?

barttyo pisze:
... Nie jestem rowniez pewny do czego sluzy i co obsluguje maly akumulator z pid maski. Wyczytalem ze maly akumulator jest jedynie do alarmu.

michalQ pisze:
Za zasilanie SBC.

andred pisze:
Dlaczego piszecie takie rzeczy? Mały akumulator to awaryjne zasilanie WŁAŚNIE dla SBC.

Autor:  whitepoint [ 24 kwie 2015, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

Bez sensu ten temat. Zawsze byłem zwolennikiem autorytatywnych wypowiedzi nie popartych żadną wiedzą :)

Za zasilanie SBC!

Autor:  RadekMB [ 13 maja 2015, 13:14 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

TomTom ten Pan poniżej jest święcie przekonany, że wymienia akumulator od SBC.
https://www.youtube.com/watch?v=6l20UMf3oT8

Autor:  TomTom [ 13 maja 2015, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

Ten film udowadnia, ponad wszelką wątpliwość, że poza Polską też istnieją idioci, którym nie chce się czytać ogólnodostępnych informacji. Sposób rozumowania kretyna jest prosty: skoro jest komunikat i SBC-S/H nie działa, to bateria jest od SBC :mrgreen:
Pzdr.

P.S. Ciekawe, co będzie robił, jak niedoładowany akumulator główny wyłączy mu funkcje komfortowe SBC, powtórnie wymieni dodatkowy akumulator?

Autor:  andred [ 18 cze 2015, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

Dlaczego piszecie takie rzeczy? Mały akumulator to awaryjne zasilanie WŁAŚNIE dla SBC.

Autor:  TomTom [ 18 cze 2015, 20:17 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

Tak, tak kolego, to WŁAŚNIE zasilanie dla idiotów, którzy lubią pisać, a nie lubią czytać! Przeczytałeś załączonego PDF'a? Wysuwasz się WŁAŚNIE na czoło tego peletonu :mrgreen:

P.S. Pisałeś już coś w dziale "Witam na forum"? Czy chcesz się od razu pożegnać?

P.P.S. Edytowałem, bo zrobiłem poważniejszy błąd ortograficzny z wrażenia :mrgreen:

Autor:  boropope55 [ 18 cze 2015, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

Hahahahahaha
Spadłem ze stołka. :mrgreen:

Autor:  Wilku [ 18 cze 2015, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

Już to było na forum...ale oplułem monitor ze śmiechu :lol:

Autor:  RadekMB [ 18 cze 2015, 20:32 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

Ale urrrrwaaaał :lol: :lol:

Autor:  LDevil [ 13 paź 2015, 11:32 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

Załączony PDF opisuje tylko schemat i zasady działania systemu podwójnego zasilania zastosowanego w przedliftowych wersjach W211. Z zamieszczonego opisu wynika, że układ sterujący zasilaniem samochodu stara się za wszelką cenę utrzymać prawidłowe napięcie w instalacji. Jedyne co w tym opisie brakuje, to informacji w jakim celu ten układ został wprowadzony.

Może miał on związek z pewnym urządzeniem krytycznym z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy, które do poprawnej pracy wymaga energii elektrycznej?

Jak ktoś zna inne niż wyśmiewane w pierwszym poście zastosowania tego systemu, to chętnie poczytam. Wyjaśnienie w stylu: "układ ma utrzymywać prawidłowe napięcie w instalacji elektrycznej" mnie nie satysfakcjonuje, bo nie tłumaczy dlaczego konieczność utrzymania prawidłowego napięcia w instalacji elektrycznej stała się w pewnym momencie tak ważna.

Autor:  maciekolo [ 13 paź 2015, 17:18 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

Wg. mnie dla głównie dla SBC.

Autor:  Mesiek1 [ 25 lut 2016, 11:58 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

W wisie jest napisane że dodatkowy akumulator jest włączany do trybu awaryjnego sieci pokładowej w przypadku komunikatu "akumulator/alternator zatrzymaj się" i jednocześnie odbywa się odłączanie odbiorników. Komunikat ten pojawia się, gdy pojazd się toczy ze zgaszonym silnikiem i akumulator główny jest rozładowany lub gdy silnik pracuje a sieć pokładowa jest niestabilna.

Autor:  TomTom [ 08 mar 2016, 02:40 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

Wyjaśnienie sensu tego układu jest krótkie: moduły są cyfrowe i posiadają cyfrowe interfejsy do CAN, czułe na zmiany napięcia. Spadek napięcia powoduje zakłócenia w ich pracy i komunikacji (np. błędy synchronizacji). W wielu przypadkach czytając samochód przez SD widzimy zapisane epizody napięcia granicznego w modułach, wraz z informacją o "utrudnieniu/zakłóceniu komunikacji CAN". W takim przypadku powód jest zwykle zarejestrowany w BSG, a dotyczy on spadku napięcia zasilania w samochodzie.
Serdecznie pozdrawiam miłośników "akumulatora od SBC" :mrgreen:

P.S. Moim zdaniem mały akumulator jest od klimatyzowanego schowka w podłokietniku, bo zniknął po lifcie i schowek już nie chłodzi! :mrgreen:

Autor:  LDevil [ 08 mar 2016, 10:27 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

TomTom pisze:
Wyjaśnienie sensu tego układu jest krótkie: moduły są cyfrowe i posiadają cyfrowe interfejsy do CAN, czułe na zmiany napięcia. Spadek napięcia powoduje zakłócenia w ich pracy i komunikacji (np. błędy synchronizacji).
W takim razie jak poradzono sobie z tym problemem w modelach poliftowych? Oraz dlaczego w załączonym PDFie tryb pracy w którym zapasowy akumulator zapewnia podtrzymanie odpowiedniego napięcia w instalacji nazywa się "Emergency Mode"? Trochę grube określenie jak na tryb zapobiegający chwilowym kłopotom w komunikacji na szynie CAN.

Autor:  lopess [ 22 mar 2017, 15:55 ]
Tytuł:  Re: Dual Battery system (dwa akumulatory w W211)

Nie wiem po co te bicie piany i szukanie jakiegoś konkretnego powodu dla którego sa dwa aku. To tak jakby zastanawiać się dlaczego spadochroniarz oprócz spadochronu ma spadochron zapasowy i dlaczego jak się glowny nie otworzy to jest "emergency mode" :D A jak ma kurcze niby być, jak glowny padl? :o To jest układ wpięty w jeden obwod i dodatkowy aku jest tylko aku zapasowym, majacym zapewnić odpowiednia wydajność pradowa całego układu przy spadku napięcia na glownym aku. Jak pada glowny, no to kurcze wiadomo, ze ten malutki aku to za mało... Mamy jednak dzięki temu dodatkowy wentyl bezpieczeństwa, ze jak duzy będzie niedomagal to nie stanie nam auto, a układ zacznie nam dodatkowo odlaczac mniej istotne odbiorniki, tak aby dojechać gdzie trzeba :) Polifcie aku dodatkowy wywalono ze względu na ciecie kosztów, a nie dlatego ze nie ma SBC. Wywalono, jak wcześniej wspomniano dużo innych rzeczy jak chociażby klimatyzowanych schowek, dodatkowy filtr klimy, modul BSG, etc....W ramach rekompensaty dodaje się nowe funkcje, które nie wymagają ponoszenia dodatkowych kosztów, bo obsluguja je te moduly, które i tak w aucie musza być, jak np. dodanie TPW realizowanego przez ESP, doświetlanie halogenami, realizowane przez SAM-y, etc....generalnie chodzi o to, żeby było mniej modulow, a wiec nizsze koszty, jak cos się da przezucic do innych modulow to super (np przezucenie grzania przednich foteli i kiery z osobnych modulow do SAM-a pasażera), jak się da jeszcze cos dodac w istniejących modulach (nowe funkcje) tez super, bo musi być cos nowego .....

A więc kiedy na głownym aku napiecie spadnie poniżej 11v mamy pierwszy poziom odlaczania zbytecznych odbiornikow pradu, tj wylaczane sa:
Ogrzewana szyba tylna
Pamięć
Dmuchawa wnętrza pojazdu (zredukowana do 69 %)
Układ zmywania reflektorów
Regulacja fotela pasażera z przodu
Ogrzewanie/wentylacja foteli
Oparcie wielokonturowe
Oświetlenie progu
Oświetlenie progu (wysiadanie)
Lampka ostrzegawcza
Klimatyzacja kierownicy
Fotel dynamiczny
Ogrzewanie postojowe

Jeżeli napiecie na glownym aky spadnie poniżej 10,5 mamy drugi poziom wylaczania odbiornikow, tj odlaczane sa:
Układ Parktronik
Zdalne sterowanie pokrywą tylną
Ogrzewanie przewodów elastycznych płynu do spryskiwaczy
Ogrzewanie dyszy spryskiwaczy
Ogrzewanie lusterka
Lampka do czytania
Oświetlenie wewnętrzne
Oświetlenie wnęki na nogi
Oświetlenie przestrzeni ładunkowej
Gniazdo z tyłu/przestrzeń ładunkowa
Zapalniczka z przodu
Gniazdo przyczepy
Dmuchawa wnętrza pojazdu (zredukowana do 53 %)

Jeżeli alternator jest sprawny to wraz z wylaczaniem odbiornikow pradu zwieksza się również predkosc obrotowa biegu jalowego.

Poprzez odłączenie odbiorników ograniczane jest maksymalne zużycie prądu pojazdu do I<100 A. Dodatkowo oblicza się, jakie napięcie zostanie osiągnięte przy obciążeniu akumulatora głownego przy I=100. Jak jest za mało BSG uruchamia przekaznik na podszybiu i wlacza do obwodu maly aku i mamy “Emergency Mode”…..

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/