Dzisiaj jest 18 wrz 2020, 19:21



Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
 E55 - wymina poduszek silnika 
Autor Wiadomość
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2015, 13:53
Posty: 184
VIN: WDB211076
Mercedes: W211 E55AMG
Lokalizacja: Mazowieckie
Poniżej mały tutorial z wymiany poduszek silnika M113k - zapewne w M113 bedzie tak samo:

1. Kupujemy 2 poduszki np. SWAGa - są to poduchy olejowe

2. Rozłączamy wtyczki sond lambda

3. Odkręcamy tłumik wydechowy od kolektorów (po 2 śruby z każdej torxy) i luzujemy połączenie wydechu w połowie samochodu (tu zalecam wymiane śrub wraz z miedzianymi nakrętkami). Następnie opuszczamy wydech przy silniku jakiś 10 cm aż się oprze o dolne mocowanie sanek - nie ma potrzeby go rozpinać i wyjmować. Wydech trzeba obniżyć bo pomimo tego, że byśmy odkręcili poduszki to nie ma którędy ich wyjąć ;) ot taka mała zagwozdka. Widziałem też opcje, że jak ktoś ma podnośnik to luzuje zawias i opuszcza sanki.

4. Odkręcamy górne śruby mocowania poduszek:
- zdejmujmey filtry powietrza aby mieć miejsce
- bierzemy klucz oczkowy-prosty 16 ale krótki - jak ktos nie ma to trzeba zwykły przyciąć diaksem tak w 2/3 długości aby się zmieścił - i odkręcamy (można sobie pomóc drewnianym kijem zapierając się o sanki aby pięknie dźwignią to zluzować) - potem płaska 16 z grzechotką i machamy

5. Odkręcamy dolne śruby poduszek - chyba torx 10

6. Podnosimy silnik na lewarku (lewarek trapezowy + deska i podkładamy z przodu silnika pod miskę tuż przy stabilizatorze - jak ktos ma sprzęt do unoszenia silnika taki zapierany o kielichy to jest super. Lewarkiem musimy się troche nakręcić bo niesytety przy airmaticu jakies 10-12 cm auto podnosi się razme z silnikiem (chyba, że ktoś ma SD i spuści powietrze z miechów)

7. Po uniesieniu silnika mamy luźne poduchy i je wymianiamy.

8. Montujemy nowe i lekko przyłapujmy śrubami a po opuszczeniu silnika dopiero dokręcamy na maxa

9. Składamy całą resztę w odwrotnej kolejności.

Moje stare poduchy były już bardzo zmęczone, lewa wyrwana, prawa żygneła olejem - na nich silnik poprostu leżał. Po wymianie, silnik się troche podniosł (stare były ubite), nie ma żadnych drgań na budzie i silnik ładnie pracuje na tych poduszkach a nie leży jak na betonie.

Fotki:

Stara poducha vs nowa:
https://drive.google.com/open?id=1SntYe_5bmju1Yjxt3MQwPJ3mhVgAiMUK

Filmik pokazujace stan starych poduszek:
https://drive.google.com/open?id=1SrOw5y4eNi5OF8piccxRKzO2RTS8Njat


18 mar 2020, 08:13
Wyświetl profil
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2016, 12:32
Posty: 131
VIN: WDB2110262A...
Mercedes: S211 320cdi r6
Avangarde
Lokalizacja: Siedlce
Przerabiałem to u siebie w cdi. Teraz to inna bajka, jest różnica. Wymieniałem 2 pod silnikiem i pod skrzynią. Jedna pod silnikiem już się opierała o ramę.


18 mar 2020, 12:03
Wyświetl profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 2 ] 

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  



Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software.